SAYIŞTAY'a IV. Başvurum (14.08.2015)

14 Ağustos 2015 tarihinde SAYIŞTAY'a sunduğum bu IV. dosya, 2007 ve 2009 yıllarında SAYIŞTAY'a verdiğim kapsamlı dosyalardan biraz farklıdır. 41 sayfalık (5 sayfa + 6 ek) olan bu dosyanın konusu, "Dış denetim mekanizmalarını engelleyerek SSM özelinde gizlenmek istenen yolsuzluklar nedeniyle Sabık Müsteşar Yardımcısı O.Ö. ve Sn.N.C. hakkında suç duyurusu"dur. Dosyanın ekleri şunlardır:

EK-1: SAYIŞTAY'a önceki başvurularımda "Eşitler Arası Amirlik" ihbarı (6 sayfa)
EK-2: SAYIŞTAY'a önceki başvurularımda "STM Personelinin Sakıncalı İstihdamı" ihbarı (8 sayfa)
EK-3: SAYIŞTAY'ın SSM Denetleme Raporlarına yansıyan usulsüzlükler (3 sayfa)
EK-4: Kanuna aykırı olarak eşitler arasında amirlik yaptırılması (5 sayfa)
EK-5: Savunma alımları denetiminde SAYIŞTAY'ın yetkilendirilme süreci (4 sayfa)
EK-6: Yetkilendirilen SAYIŞTAY'ın Denetleme sürecindeki sıkıntılar (10 sayfa)

"Bizim bürokrat" zannıyla yapılan vahim hata !

İnternete yüklenen telefon dinlemelerinin kaynağı "paralel yapı" (FETÖ) olduğu anlaşıldıktan sonra manipülasyon amacı taşıdığı anlaşılarak güvenilirliklerini de yitirmişlerdir. Ancak kamuoyuna 9 Mart 2014 günü yansıyan bir telefon görüşmesinin içeriği, Hükümet'in savunma tedariki alanında 5018 ve 6085 sayılı yasalarla zorlukla hayata geçirdiği hesap verilebilirlik alanındaki kazanımlardan ve SAYIŞTAY'ın savunma tedariki konusunda SSM üzerindeki denetlemelerinden AK Parti'li iki etkili ismin, N.C. ile H.D.'nin büyük rahatsızlık duyduğunu göstermektedir. Konuşmanın içeriğinden anlaşıldığına göre konuşmanın yapıldığı tarih 2013 Sayıştay Raporları'nın yazılmaya hazır olduğu 2014 yılı başları olup, esas itibariyle 2012 Raporları'ndan bahsedilmektedir.

İşte Sayıştay'ın SSM ve dolayısıyla TSK'da yapılan usulsüzlükleri ortaya çıkarmasını önleyen bu yaklaşım, 2007 yılından itibaren SAYIŞTAY'a verdiğim kapsamlı başvurularımın/suç duyurularımın da üzerine gidilmesini önlemiştir. Sayıştay denetiminden duyduğu rahatsızlığı kamuoyuna çeşitli vesilelerle yaptığı açıklamalarıyla yansıyan N.C., Hükümet'in SAYIŞTAY'la ilgili düzenlemeler konusunda etkili bir isim olup, SAYIŞTAY denetiminin layıkıyla yapılmasını olabildiğince önleyerek -SUÇ DUYURULARI'mda etraflıca gündeme getirdiğim- büyük meblağlı askeri harcamalarda firmaların "gizlilik" arkasına saklanarak haksız kazanç sağlamaları ve bürokratların bundan nemalanmaları (rüşvet dahil gizli ortaklıklar ve yakınlarına çıkar sağlama) yolu kapatılamamıştır.

SAYIŞTAY'ın nasıl engellendiği özetle verilecek olursa, 21.02.1967 tarihli 832 sayılı eski Sayıştay Kanunu, çok sonra 07.11.1985 tarihinde 3238 sayılı Kanun'la kurulmuş olan SSM (ilk adıyla SAGEB)'in faaliyetleri konusunda bir denetimi öngörmemişti. TSK'nin savunma ihtiyaçlarının tedarik makamı olan SSM'i Sayıştay denetimi altına alınması, 10.12.2003 tarih 5018 sayılı "Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu" (KMYKK) ile olmuştur. TSK'nin savunma ihtiyaçları konusunda denetlenebilmesi ise, ancak Avrupa Birliği'ne 8. Uyum Paketi kapsamında 1982 Anayasası'nın Sayıştay'la ilgili 160. Madde son fıkra'da yapılan değişiklikle 2004  Mayıs'ta mümkün hale gelmiştir. Sayıştay Genel Kurulu, 14.06.2007 tarih ve 5189/1 sayılı Kararı ardından, aynı konudaki 24.07.2008 tarih 5225/1 sayılı Kararı ile SSM'in Sayıştay denetimine tabi olduğu kararını verdi. 2003 Aralık'tan beri gündemde olan Sayıştay Kanunu nihayet 2010 Aralık ayında değişti. 6085 s. yeni Sayıştay Kanunu, DDK (Devlet Denetleme Kurulu) dışındaki BYDK (Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu) dahil tüm dış denetim birimlerini SAYIŞTAY çatısı altında toplarken, yasanın 44. Maddesi (fıkra 2) savunma harcamalarının denetimi için bir Yönetmelik çıkarılmasını öngörüyordu. Sözkonusu Yönetmelik de Bakanlar Kurulu'nun 2012/3179 sayılı Kararı ile 15 Ağustos 2012 tarihinde yayınlanarak yürürlüğe girdi. 

Sayıştay'ın 2011 yılı Denetim Raporları'nı yasaya göre 13 Eylül 2012 tarihinde TBMM Başkanlığı'na göndermesi beklenirken, 04.07.2012 tarihli 6353 sayılı torba Kanun ile Sayıştay Kanunu'nun 35. Madde'sinde yapılan değişiklikle Sayıştay'ın yerindelik denetimi yasaklanarak düzenlilik denetimi uygunlukla sınırlandırılıyor, sürece iki komisyonun ilavesi ve iki yönetmelik çıkarılması gerekiyordu. Yeni düzenlemeyi uygulama zamanı kalmayan Sayıştay, dolayısıyla 2011 Raporları'nı Meclis'e gönderemedi.

6353 ve 6085 sayılı Kanunlarla ilgili değişikliklerin iptali için Ana Muhalefet Partisi tarafından Anayasa Mahkemesi'ne açılan dava, bazı değişiklikler hakkındaki iptal Kararı veren AYM'nin Gerekçeli Kararı Resmi Gazete'de yayımlandığı 02.04.2013 tarihinde yürürlüğe girdi.

Sayıştay Yasası'nda yeniden değişiklik için harekete geçen Hükümet, 18.04.2013 tarihinde TBMM Başkanlığı'na yeni yasa teklifi sundu. Ancak 08.12.2013 tarihli "Kamu İdaresi Hesaplarının Sayıştay'a Verilmesiyle ilgili Usul ve Esaslarda değişiklik yapan Yönetmelik, yayınlandığı 2013 yılı başından (12 ay öncesinden) geçerli olmak üzere yürürlüğe girdi. Bu Yönetmelik'le, kamu kurumlarının 2013, 2014 ve 2015 yıllarına ilişkin bazı önemli bilgi, defter, belge ve mali tablolarını 3 yıl Sayıştay'a vermemesi karara bağlandı. SAYIŞTAY'ın istediği detay bilgiler olmadan hazırladığı SSM 2012 Yılı, 2013 Yılı ve 2014 Yılı DENETİM RAPORLARI sırasıyla aşağıdadır:

Bu arada Sayıştay'ın 2011 Denetleme Raporları'nın Meclis'e gönderilmesi için Ana Muhalefet Partisi'nce Aralık 2012 tarihinde Ankara 14. İdare Mahkemesi'ne açılan E: 2012/1800 sayılı davada, kararını Aralık 2013 tarihinde veren Mahkeme, 2011 yılı raporlarının "Meclis'e gönderilmesi" hükmetti. Ancak rapor yok ki Meclis'e gönderelim diyen Sayıştay, Mahkeme'nin bu talebini karşılayamadı. ...

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started