Genelkurmay'a Suç Duyuruları

Genelkurmay'a SUÇ DUYURULARI'mın içeriği

Bu bölümde, muvazzaf ve emekli 11 komutan hakkında 21 Temmuz 2006 tarihinde Genelkurmay Başkanlığı'na yaptığım SUÇ DUYURULARI'ndan bahsedilmiştir. Suçlama yönelttiğim 1993-21.07.2006 arası dönemde bu komutanlardan biri Genelkurmay Başkanı (Org.), ikisi Genelkurmay İkinci Başkanı (Org.), biri MSB Müsteşarı (Korg.), ikisi emekli Tümgeneral, ikisi emekli Tuğgeneral, üçü emekli Albaydır. Suç Duyurusu yaptığım iki 2nci Başkandan biri daha sonra Genelkurmay Başkanı, diğeri 1nci Ordu Komutanı olmuş, suçladığım MSB Müsteşarı ise daha sonra Jandarma Genel Komutanı (Org.) olmuştur. Dosyalar ile dipnotlarındaki belgeler 2 kalın klasör tutmuştur.  21.07.2006 tarihinde Genelkurmay Başkanı'nın önüne konulan 11 dosyadan biri kendisinin "İkinci Başkanlığı" dönemi hakkındadır. Yani Henüz Ergenekon soruşturması dahi başlamadan 1 yıl önce Genelkurmay Başkanına bizzat kendisi hakkında Suç Duyurusu yapılmıştır. O tarihlerde General ve Amiralleri yargılamaya sadece Genelkurmay Askeri Mahkemesi yetkili ve Genelkurmay Başkanı'nın iznine bağlı olduğu için dosyaları Genelkurmay Başkanı'na vermekten başka alternatif yoktu. "SSM uzmanı" resmi kimliğimi ve ismimi dosyalarda açıkça yazarak ve imzalayarak ben de öyle yaptım.

Suç Duyurularımı Genelkurmay ve MSB işleme koymuyor (20.08.2008)

Genelkurmay'a 21.07.2006 tarihli SUÇ DUYURULARI'mın akıbetini öğrenmek amacıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı kanununa istinaden 20.08.2008 tarihinde (yani 25 ay sonra) Genelkurmay Başkanlığı Adli Müşavirliği'ne dilekçeyle (tarih/sayı alarak) başvuruda bulundum.

Genelkurmay Başkanı namına Genelkurmay Adlî Müşavirliği'nden (Ceza Huk.İşl.Ş.Md. Hâkim Alb. O.Ö. imzasıyla) doğrudan şahsıma gönderilen 09.09.2008 tarihli cevapta, "... özetle, soyut iddialar ve ceza hukuku alanında yeterli hukuki illiyete rastlanılmadığı gerekçesi ile bir soruşturma emri verilmesine gerek görülmemiştir." denilmektedir.

Adlî Müşavirler hakkında soruşturma açma (Askeri Adalet Teftiş Kurulu Müfettişleri görevlendirme) yetkisi 353 sayılı Kanun'a istinaden Milli Savunma Bakanı'na ait olduğu için, 24.09.2008 tarihinde dilekçeyle doğrudan Bakan'a başvuruda bulunarak "Genelkurmay Başkanlığı'mızın ilgili birim(ler)i tarafından yapılan işlemlerin teftiş ettirilerek SUÇ DUYURUSU dosyalarını Adlî yargıya intikal ettirmeyen yetkililer hakkında soruşturma izninin verilmesini ve dosyaların yasalar çerçevesinde Adlî Yargıya (Özel Yetkili Ankara 11. Ağır Ceza Mahkemesi'ne) intikal ettirilmesi" talep edilmiştir.

SUÇ DUYURULARI'nı SSM adına değil de kişisel olarak yaptığım ve Bakan'dan SUÇ DUYURULARI'nın sahibi sıfatıyla kişisel talepte bulunduğum halde, Milli Savunma Bakanı imzasıyla tarafıma değil de (şüphesiz kurumu da işin içine sokarak korkutma amacıyla) SSM.lığına gönderilen 11.11.2008 tarihli cevapta, Gnkur. Bşk.lığı Adlî Müşavirliği tarafından verilen 09.09.2008 tarihli cevaba atıfta bulunularak, "yazılan yazının içerik itibariyle hukuka aykırı bir eylem oluşturmadığı ve şikayetin incelemeyi gerektiren belli bir sebebi kapsamadığı değerlendirilerek, Hak.Alb.O.Ö. hakkındaki şikayet evrakının, 357 Sayılı Askerî Hakimler Kanununun 23/2'nci maddesi gereğince işlemden kaldırılmasına karar verilmiştir." denilerek "Verilen kararın şikayetçi Ahmet Necip BOYNUEĞRİ'ye tebliğ edilmesini rica ederim." denilmiştir.

Savunma Bakanı yazıda kurumu muhatap aldığı için, kulağıma "Cochlear Implant" (Biyonik Kulak) ameliyatı sonrası raporlu olmam nedeniyle SSM yazıyı tarafıma zamanında tebliğ edememiştir. Yazının geldiğinden haberdar olmadığım için bu defa MSB.lığına verdiğim 28.11.2008 tarihli Bilgi Edinme dilekçeme cevap, Millî Savunma Bakanı namına (Askeri Adalet İşleri Başkanı Hâkim Alb. A.N.U. imzasıyla 22.12.2008 tarihli yazıyla verilmiştir.

Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started